Jag och min klädproblem.

Om man ändå var rikemansunge som kunde leva på på pappas pengar!
Just nu vet jag hur mycket som helst som jag vill ha. Det konstiga är att så fort jag köper ett nytt plagg så behöver jag en helt ny outfit. Skor, byxer accessoarer osv. Det är nog något fenomen som ligger hos mig för jag har alltid haft problem med detta. Jag är så splittrad ibland och tycker så himla mycket är snyggt. Det svåra tycker jag är att följa ett mönster i sin garderob så att allt går att mixa.

Jag skulle vilja ha lite nya pumps/ankelboots med lite platå, kanske lite nitar. Är sugen på lite klumpigare skor än vad jag redan har. Det tråkiga när man bor som man gör, typ utanför civilisationen är att man måste köra minst 5 mil för att över huvud taget hitta en klädaffär. Jag vet ofta vad jag vill ha, men det är inte ofta man bara springer på det sådär. Vissa grejer har jag letat efter så länge att det har hunnit bli både supermodernt och helt omodernt innan jag väl hittat det.

Men nu har vi ju massor med nätshopping som är farligt roligt. Man kan hitta precis allt och det är alldeles för lätt att shoppa för mycket.


Just nu är jag på jakt efter en typisk flanellskjorta, röd, rutig. Jag hittade en på Carlings, men såklart köpte jag inte den och ännu mindre provade jag den. Nu går jag ju sjävklart och bygger upp den här "drömbilden" av att det är just en sådan skjorta jag vill ha.

Såg en bild på Mary-Kate Olsen där hon har exakt en sådan jag vill ha... så jag sökte lite mer på Mary-Katebilder. Och lite på Ashlee-bilder också för den delen. Jag har tidigare inte kunnat se skillnad på dom två, men har nu lärt mig efter mycket nördande framför datorn att skilja dom åt genom deras olika klädstilar. Och shit vad snygg stil Mary-Kate har! Sådär härligt rockigt bohemisk. Stora sjalar, höga pumps, hängiga tröjor och tonvis med armband. Nu har jag bestämt mig... det är den stilen jag kör på!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0