A-kassan är inget annat än väntan!


Anmälde mig som arbetslös den 19 januari. En vecka där efter ska man få sina kassakort. Efter att ha ringt 3 gånger fick jag dom den 27 februari.
Att det ska behöva ta över en månad att få iväg kassakort!
Jag hoppades på utbetalning den 26 mars, men icke. När jag ringde fick jag veta att en handläggare inte kollat på mina papper än. Och innan dess att någon godkänt dom, får jag inga pengar.
Nu står jag här utan kassakort igen, för dom verkar ju tydligen har svårt att skicka ut dom till mig. Jag har mejlat, men inget svar. Och när man ringer säger dom bara: "Det är många som ringer just nu, var vänlig försök senare".
Jag blir så jävla irriterad! Lyckas du sedan komma fram, blir du typ nummer 78 i kön.
Hur tycker dom man ska klara sig utan pengar egentligen? Jag frågade henne på A-kassan, men den mesen kunde ju inte svara på någonting.

Jag är trött på att vänta och vänta på att någon annan ska kontrollera ens liv. Tur för mig att jag har sparat lite pengar, annars hade jag väl blivit så illa tvungen att gå på gatan.









Kommentarer
Postat av: Carro

been there, done that så jäävla många ggr. de har blivit sämre, AF likaså. är inte ens med i skiten längre, blev arg och skrynklade ihop alla brev jag fick av dom till slut. och jag FICK jobb, utan deras s.k. hjälp. men det är som du säger, de drar ut på det som fan och klantar sig. men skaffa internetkassa så du skickar kassakorten via internet, mycket behändigare :)

hoppas allt är bra, vet hur jävla sur och nedslagen man kan bli av dom jävlarna. kram!

2009-04-07 @ 11:12:19
Postat av: Rebecka

hej carro! jo jag har försökt få internetkassa. men jag kan inte få det förrän någon handläggare har tittat på mina papper och godkänt dom. om det nu är så lång väntetid, tycker man ju att dom borde anställa lite folk. ha de fint! kramar

2009-04-07 @ 11:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0