Disk och andra onödiga saker i livet...


(Obs. Detta är inte min bild)

Idag, som alla andra dagar när jag diskat upp ett berg, städat huset eller rent av lagat mat bara, känner jag mig så himla nöjd. Jag (och jag vet inte om alla gör det) betar automatiskt av det från min osynliga lista i huvudet.
Det slog bara mig idag att imorgon kommer det vara samma sak. Och i övermorgon. Tänk vad mycket tråkiga och ganska onödiga, eller iallafall inte livsviktiga saker vi gör varje dag.
Det fick mig att tänka lite på livet. Om man inte har något sådär jätteroligt jobb, eller super mycket pengar vad är då meningen med livet? Man går bara i sitt mönster och gör det som "måste" göras. Disk, tvätt, matlagning, städning, strykning!
Perfektionst som jag är har jag svårt för att ha fullt med disk när det kommer hem gäster och till och med om jag är själv. Jag vill ha snyggt omkring mig när jag ska äta. Nu förstår jag verkligen vad mamma menade med att man ska ta disken med en gång efter sig, eller varför man ska bädda sängen. Jag har blivit likadan!
Man kanske helt enkelt blir lyckligare om man kan lära sig leva med lite skit i hörnorna, endast tvätta när alla kläder är slut osv..

Detta var inget jag brydde mig alls om tidigare så min mamma kan inte förstå att jag kallar mig för perfektionist, men det är kanske något som kommer med vuxenlivet, eller?!








Kommentarer
Postat av: Linda

2009-01-09 @ 09:33:53
Postat av: Linda

Ja du Becka vad är meningen med livet? En mycket bra fråga...men gör man inte alla dem där tråkiga "måsten" så kanske man inte uppskatta allt annat som man tycker är roligt!!

Jag som inte heller klarar av när det är stökigt och skitigtfå nog snart ändra mig lite,när lilla Kotten blir större :-)

Kom gärna och hälsa på oss här...kommer gärna till dig när min bil är klar ifrån lagningen. Börjar bli lite trött på att vara utan bil,den har varit inne nu sen i början av dec :-(

Kramar

2009-01-09 @ 09:37:35
URL: http://junibacken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0