Välkommen till en trendlös säsong!

Unnade mig en UK Elle-tidning när jag var och gjorde min veckohandling idag. Det blev min underhållning för eftermiddagen, innan jag slocknade på soffan.


Acne s/s 2009

Välkommen till en trendlös säsong! Nu handlar det inte om trenderna utan om kläderna. Du ska tänka evighet när du köper ett plagg.
Även designers har gjort detta så som Prada och McQueen till exempel.
Detta passar perfekt i tider som dessa, att tillverka kläder som kan bäras i mer än en säsong.

Det finns ingen it-plagg, måste-ha eller måste-spara plagg.

Hussein Chalayans klänningar på s/s 2009 visningen såg ut som en fryst bild i rörelse. Han sa efter sin visningen att han hade tänkt på hastigheten i våra liv och att det bara kunde resultera i en krasch.


Just like the financial markets, fashion had to crash.



Fick lite tips om rea-shopping. Ofta köper man bara för att det är billigt men du ska alltid tänka efter innan du köper det så att det inte blir ännu ett plagg i garderoben som bara samlar damm.

Rean är ett ypperligt tillfälle att köpa på dig basic-plagg som du sedan kan använda år efter år genom att lägga till nya trender.
__________

Fråga dig själv:
Gillar jag verkligen det? Behöver jag verkligen det? Smickrar plagget min figur?

Tänk:
Kvalitet, inte kvantitet!
__________


Slutligen: Ta fram gamla kläder, fräscha upp och lägg till accessoarer.
Allt handlar denna säsongen om att ta fram din individualitet.

Vad du än väljer, var djärv, våga trotsa, och mest av allt, var dig själv.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0