Gårdagens äventyr på IKEA.

Hela dagen hade jag gått och haft lite små ångest inför vad jag skulle göra efter jobbet. Pallade inte fixa på huset, men ville ändå göra något som inte känns som man fördriver dagen med ingenting, typ sitta vid datorn eller TV:n.
Så det passade mig perfekt att mamma ringde mig på jobbet och frågade om jag hade lust att hänga med till IKEA.
Ganska skönt att gå runt på IKEA faktiskt, inte mycket folk var där heller plus att dom spelade julmusik. Har längtat efter julmusikt ett tag nu men har inte velat sätta på det här hemma än för att jag är rädd att jag ska bli trött på den när väl julen är här.
Jag fyndade iallafall en sak, en sängstomme för hundra kronor. Så kunde helt enkelt inte låta bli att köpa den. Annars blev det bara lite blockljus som vanligt, för att jag aldrig kan åka någonstans utan att köpa det. Tänder jämt ljus på kvällarna så det finns ju faktiskt en anledning till att jag köper nya hela tiden.

 
Ljusen på de båda bilderna var lika långa när jag köpte dem.
Ljusen till vänster är IKEA-ljus som har brunnit i ca 3 timmar.
Ljusen till höger är ljus från Bolagret som jag tänt minst 15 timmar.
Som ni ser har IKEA-ljusens stearin också runnit ut över hela min ljuslyktas botten.


Nu när jag ändå är inne på det ämnet så måste jag berätta om fenomenet med blockljus. Blockljus är dyra. 3-4 st ljus på IKEA går på drygt 100 kr. Och det tråkiga med IKEA-ljus är att dom är så himla dåliga. De går inte alltid att tända och när dom väl är tända rinner stearinen över allt. Jag köpte för länge sedan 2 st blockljus på Bolagret och dom har hållt sig i flera månader plus att dom inte runnit utanför någonting. Det är verkligen värt att lägga till en extra tia eller två.

    


Vi avslutade såklart med en IKEA-korv, innan vi packade in allt i bilen och åkte hem i snöovädret. Det var en givande dag plus att jag fick lite småsaker av mamma vilket alltid är ett plus, med tanke på att jag är arbetslös om en månad.
Det gäller att börja hålla i pengarna nu, vilket inte är en lätt sak för mig eftersom jag verkligen är en "slösa".
Blir det att jag ska plugga i New York i mars...så behöver ju också fortfarande spara ihop lite till det.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0