Nyårsförberedande.

I år var jag så himla trött på hela den där grejen som är på nyår, att alla vill gå på den där superfesten som de aldrig blir bjudna på. Det är nämligen aldrig någon som ordnar något och alla står där med panik sista dagen och försöker skrapa ihop sig en liten fest. Det blir alltid misslyckat.
Därför bestämde vi oss i år för att ha en nyårsfest. Plus att Peter nästan aldrig firar sin födelsedag riktigt eftersom han fyller år på nyår. Det får bli en liten kombinerad nyår/födelsedagsfest.


För en gång skull ligger jag bra i tiden! Så bra till att jag hinner sitter här och blogga en stund.
Make-upen är fixad, håret och kläderna är äntligen bestämda.
Drickan, maten och musiken är fixad!

Dom 2 senaste dagarna har jag däremot varit superstressad och känt att jag inte alls får ihop det med tiden. I och med att lite har strulat också, saker som vi skulle fixa så har jag automatiskt varit lite extra stressad.
Det svårta tycker jag är att parera in maten med att gästerna ska komma. Man får inte börja för tidigt men inte heller för sent.     


                                                         ________________
Menyn

Välkomstdrink.

Förrätt: Toast skagen.

Huvudrätt: Kyckling-paprika gratäng med ris.

Dessert: Glass, bär och chokladsås.

Champagne vid tolvslaget.
_______________


Jag håller tummarna och hoppas på det bästa. Grattis älskling på 25-årsdagen!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0