Sushi och mina andra problem.

Vår mysiga fredagskväll..
För drygt en vecka sedan skulle jag och min pojkvän ha en mysig filmkväll och laga sushi. Ingen av oss har någonsing gjort eller ätit det, men båda var sugna på att prova. Efter att ha letat en lång stund i affären efter alla saker som behövdes för att göra sushi var vi sådär lagom hungriga och bestämde oss för att åka hem och börja på sushin med en gång. Efter mycket pill och slit var vi båda ganska irriterade på varandra och ville bara ha mat. Tyvärr bestämde vi oss båda efter typ 2 tuggor att det absolut inte föll i vår smak. Det fick bli kebabsallad från Bolzano som vanligt. Men nu behöver jag iallafall inte ulängre undra om jag gillar sushi eller ej, och det är ju alltid positivt.

Sushin blev iallafall fin och såg god ut.


Lite uppdatering bara..
För drygt 3 veckor sedan sparkade jag i min i en lampa. Jag trodde först att det var en stukning och att svullnaden skulle gå ner, men tyvärr är den fortfarande krokig och störren än vad den brukade vara. Antar att den är eller var bruten istället, typiskt! Igår sparkade jag i samma tå igen, lika hårt även denna gången. När jag ändå sparkat i den hoppades jag egentligen på att den brutna biten skulle gå upp och jag skulle kunna dra den rätt. Men icke!
Eftersom jag inte går till doktorn förrän jag är typ döende så har jag nu istället tejpat ihop den med de andra tårna för att ge stadga (min systers idé). Det ser faktiskt mest mongo ut och jag har ingen aning om det hjälper över huvud taget. Min vanliga otur!

Jag har äntligen fått tummarna ur och skaffa linser. Inte det lättaste för mig som är klumpig och tappar dem på golvet och smutsar ner dem så fort jag ska förasöka sätta i linserna i ögonen. Men det finns nog hopp för mig med, det går iallafall lättare och snabbare för var dag som går.

Finanskris och lågkonjunktur..
Tänkte bara informera om att jag är så himla trött på att söka jobb nu. Orkar knappt gå in på arbetsförmedlingens hemsida längre. Har ingen aning om vad man vill göra med livet. Eller det svåra är väl nu och välja en sak att inrikta sig på. Önskar ibland att jag inte hade haft heltidsjobb i 2 år, man blir så bekväm då. Förut löste sig allt ändå. Nu har jag helt plötsligt ingen aning om hur jag ska klara mig utan pengar. Känns som man måste bestämma sitt liv nu, och inte göra fel val. Ja, jag har faktiskt lite åldersnojja trots att jag bara är 22 år. Undrar ibland hur allt ska gå ihop sig med tid, pengar och drömmar. Jävla lågkonjunktur och finanskris, nu står jag ju här helt plötsligt utan jobb och det var ingick ju inte alls i min plan.








Kommentarer
Postat av: elliz

Sushi är en vanesak som blir godare för var gång man äter det ;) Jag lovar! :P Kram elliz

2008-12-03 @ 21:36:51
URL: http://engelii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0