Helgen - middag julmusik julölsprovning.

Jaha...då har ännu en helg gått. Denna har varit lugn, billig och fylld med god mat och julmusik.

Fredagen: Jag och min älsk gjorde planka och lyssnade på julmusik. Vi åt så att vi höll på att explodera och tittade på en film som heter over her dead body.
En sådär mysigt förutsägbar komedi om en kille vars flickvän dör på deras bröllopsdag. Han uppsöker sedan ett medium för att få kontakt med sin döda flickvän. Självklart blir han och mediumet förälskade och den döda flickvännen kommer tillbaka och spökar. Allt för att han inte ska träffa någon ny.
Allt detta räknar man ganska så snabbt ut, men filmen är enligt mig ändå ganska sevärd.
  


Lördagen: Detta blev min premiär för julbord i år. Vi bjöd in några kompisar och jag gjorde mitt allra första julbord ever. Vi sjöng sing star och provade all julöl jag kunde hitta på vårat systembolag här i byn. Närmare bestämt 4 st olika sorter.
 


Söndagen: En god middag ute hos mamma och pappa för att fira pappas födelsedag. Här "fyndade" jag en skjorta faktiskt. Min brors gamla skjorta som mamma hade tänkt skänka till röda korset. Perfekt, min brors gamla 90-talsskjorta blev helt plötsligt en sjysst oversizeskjorta till mig.


                                                              Julölstest

Jämtlands bryggeri Julöl 6,5 %
Den var helt klart sämst av de 4 st vi smakade. En mörk öl med en väldigt väldigt besk eftersmak, som gärna inte ville försvinna ur munnen.

Falcon´s Julmumma 5,2%
En mörk öl med otroligt julig smak. En smakblandning av kanel, kardemumma och glögg. De första klunkarna var jättegoda, men det blev sedan lite för mycket av det goda. Jag tror aldrig att jag hade klarat av att dricka en hel öl av denna sorten.

Falcon´s Julöl 5,2%
Ännu en mörk öl. Jag uppfattade denna lite mildare än de andra, men är lite mer besk än vanlig öl.

Åbro Julbocken 7,0%
Liksom de andra är detta också en mörk öl. Den var väldigt mild för att vara 7,0%. Jag tyckte nog denna var lite sötare än Falcon´s julöl faktiskt. Enligt Miss E smakar denna likvärdigt som en öl med 4,5%. Med andra ord en aning lätt att dricka lite för mycket.

Jag har lite svårt att bestämma mig men tror att Åbro Julbocken var bäst i detta testet och Falcon´s julöl kom inte långt efter.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0