Fashion fashion fashion...

Mary-kate, min favorit stilikon just nu! Hon är så jäkla snygg (och Ashlee med för den delen) och tycker det är sjukt att det finns två av dom. Anyway..

Skinnbyxor är något jag verkligen vill ha just nu, det blir lite Matrix känsla. Jag har sett flera bilder på folk med skinnbyxor som sitter lika snyggt som dom gör på denna Mary-kate bilden, men vet inte riktigt hur jag ska hitta sådana. Hade själv ett par skinnbyxor när det var modernt förra gången, när jag gick typ i åttan. Det finns ett problem med skinnbyxor bara när dom ska vara slimmade, och det är att det är ju omöjligt att sitta ner bekvämt i dom. Det är vamt och absolut no stretch. Jag vet inte vad stjärnorna har för knep, men dom kanske bara lyckas dra dom på sig och håller sig stående hela kvällen sen. Jag får väl hålla mig till mina lacktights sålänge, tills jag hittar dom perfekta. Det är det närmsta jag kommer min skinn/Matrixkänsla just nu.



Hela detta året har jag kört med mina wayfarers (ray-ban kopior) och är sugen på någon annan solglasögonmodell. Även här hittade jag ett par snygga på Mary-kate med lite hippie-känsla. Jag beställde själv ett par runda solglasögon från internet och upptäckte att det mer var en John Lennon  variant. Inte snyggt, jag såg skitfånig ut! Ska ni satsa på runda glasögon ska nu köra på denna denna storleken. Den mindre modellen passade nog faktiskt bara John Lennon i.





En lite längre småpösig tröja med ett par strumbyxor och höga pumps gör stilen väldigt rockig. En liknande tröja som Mary-kate har här går i princip att få tag i vart som helst. Alltså ett väldigt enkelt, billigt och snyggt plagg att få tag i. Själv gillar jag randigt väldigt mycket vilket gör att jag gillar Mary-kates tröja lite extra.







Ett par jeans á lá Mary-kates känns fortfarande väldigt rätt när man vill ha en rockig stil trots att det utsvängda jeansmodet är tillbaka. Ett par stuprörsjeans med ett par höga pumps känner jag mig alltid snygg i.







Sjalar sjalar sjalar! Det funkar alltid. Jag har fjälv massor och älskar stora mönstrade. Man kan ha dom som halsduk eller som en accessoar som Mary-kate har här på bilden. Det är också perfekt att ha till stranden för att skydda axlarna eller som att ligga och sola på. Sjalen var det bästa plagget jag tog med mig under min backpackingresa i Australien, Malaysia och Thailand.






Mary-kate har ofta sin väska med fransar på. Den är hur snygg som helst. Hittade min egen version i brunt mocka på ellos. se för 279 kr. Jag älskar den och använder den hela tiden. Den är också sådär lagom stor så att man får i allt "skräp" som man måste bära runt på hela tiden.











Sarah Jessica Parker eller rättare sagt hennes rollfigur Carrie Bradshaw är enligt mig världens bäst klädda kvinna. Hon kan i princisp sätta på sig en sopsäck med ett skärp i midjan och ett par Monolos och hon blir snyggast på stället. Vissa har det bara, om det nu är utstålning eller självförtroendet eller vad det nu är. Hennes sjukt snygga skor här på bilden finns iallafall att köpa på asos.com för 580 kr. Alla hennes klänningar är otroligt vackra och jag önskar att jag kunde gå klädd som henne varje dag. Tyvärr känner man sig oftast för uppklädd. But as they say, it´s better to be updressed than downdressed.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0