Halloween.

  

Jaha då var det Halloween. Hade lite Halloweenmys för mig själv igår. Tände ljus, lyssnade på Blacknuss och skar ut den obligatoriska pumpan. Detta året kände jag att jag ville göra något med innehållet också så jag rostade kärnorna och kokade pmpaköttet till någon slags sörja som mixade till typ puré. Det ska tydligen gå att frysa in och använda senare att göra typ pumpabröd.
En sak som säkert kommer bli stående i frysen, men vill gärna ha möjligheten att använda det om jag någon gånghändelsevis skulle känna för att typ baka.

Anyway, idag blir det förhoppningsvis att göra klart hemtentan. Och ikväll blir det lördagsmys med Emma och Emila. Mat och vin, det kan behövas.







Kommentarer
Postat av: erika

pumpasoppa är grymt gott!

2009-11-01 @ 21:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0